En utav många tankar runt försvaret och livet.

Många bloggare att följa…

Det visar sig att det finns en hel värld av tyckare. Många med väldigt goda tankar och funderingar. Mina nya hobby vid sidan om allt jag gör har blivit att följa några av dem. Det är många tankar runt Försvarsmakten just nu, positiva men de jag läser om har mycket kritik att ge. Med rätta många gånger, andra gånger vet vi kanske inte hela sanningen. Trots det så är FM ett kärt ämne att diskutera både för de som jobbar i firman liksom för dem som inte gör det. Det är få människor som inte har en åsikt om organisationen och dess arbete.

Wisemans wisdom var den som drog mig in i bloggarnas värld och det är en sida det ofta skrivs intressanta saker på. Väl värd att följa.

Morgonsur en sida där jag framförallt blev imponerad över historierna från Bosnien. För mig som aldrig var med under Bosnien tiden är det intressant att läsa hans historier som ett komplement till Henricssons historier.

Chefsingenjören är en annan sida med intressanta åsikter. En lärd person med mycket kunskap inom militärkunskap som det låter.

Kommentera

